FORUMUL PRIETENILOR MIJLOACELOR DE TRANSPORT DIN ROMANIA
Bine ati venit
FORUMUL PRIETENILOR MIJLOACELOR DE TRANSPORT DIN ROMANIA | Lista de useri | Reguli

FORUMUL PRIETENILOR MIJLOACELOR DE TRANSPORT DIN ROMANIA / judetul IASI / Autobuzele din Iasi   Topic inchis
Autor
Mesaj Pagini:  1 2 3 4 5 6 7

Postari: 1818
In imaginea anterioara se observa si botul lui #48.
Tot prin locul lasat liber de #8 se vad acum, alaturi de #33 (care, probabil, urmeaza la rand la executie), #50 (ultimul dintre Saviem-urile aduse la Iasi) si #25.

24-06-2005 14:04:44

Postari: 1818
In imaginea anterioara se observa si Rocar-ul 112UDM #309 (#17 la inceput, pe vremea cand era garat la Sectia 3 din Depoul Dacia).

Saviem-ul #8 se afla acum in fata halelor, pe partea dinspre Bd. Primaverii a garajului din Tudor Vladimirescu. E inca pe roti; se scoate tabla de pe el.

24-06-2005 14:10:33

Postari: 109
Cam care era starea Saviem-urilor cand au fost scoase din circulatie? Cand le-au adus, tin minte ca erau intr-o stare exceptionala (credeam ca sunt nou-noute, apoi am aflat ca sunt la mana a doua). Treptat stiu ca s-a degradat tapiteria de pe scaune, iar vara umblau cu usita aia mica de sub geamul din stanga a soferului deschisa - probabil se supra-incalzea ceva (poate chiar soferul).
Cel mai mult imi placea la ele schimbatorul de viteze (jucarie comparativ cu bâtele de pe Ikarusuri).
Deci... au fost scoase din cauza rentabilitatii sau a defectiunilor?
Oricum, e mare pacat, in Bucuresti am impresia ca inca mai circula cateva pe linii expres.

24-06-2005 15:02:28

Postari: 109
Ikarusul #233 l-am vazut si eu de cateva ori, pesemne ca se pregatesc soferi pt MAZ-uri.
Am mai vazut un alt Ikarus, nu-i stiu decat numarul de inmatriculare (IS-xx-BSW). De multe ori am urcat Buciumul cu el in liceu, desi uneori mai urcam si pe jos... Era foarte bine intretinut, avea perdele la geamuri si un ornament dragut pe jentile din spate. Mai de curand, de cand urc Buciumul cu masina, am vazut de cateva ori Iveco-uri care urcau pana sus (linia 34 daca mai tin minte bine), dar marti seara am vazut din nou BSW pe 34, in continuare  intr-o stare foarte buna.

24-06-2005 15:09:21

Postari: 1818
Este vorba de #203. A avut dintotdeauna un statut aparte. Dupa ce a fost adus, in 1996, a fost folosit ceva vreme la strada, dupa care a disparut. L-am revazut apoi vopsit intr-o nuanta asemanatoare cu cea actuala, dichisit bine, cu capacele cu pricina puse la rotile din spate. Aparea mereu in fata sediului administrativ al RATP (RATC pe atunci) - parea ca este folosit in scopuri oficiale. In interior au fost refacute scaunele (burete nou, huse noi, gri cu dungi negre), i-au fost puse perdele. In 2001 (?), cand s-au facut lucrarile la calea de rulare a tramvaielor intre Triumf (Gradina Copou) si Rond Agronomie a reaparut la strada. Dupa ceva vreme a fost revopsit, insa a pastrat aceeasi nuanta galben deschis. Acum merge pe 34 aproape in fiecare dupa-amiaza. Dimineata apar fie #209, fie #225, fie autocarul Ikarus 255 din imaginea mai sus. In weekend pun un microbuz Iveco pe 34 (uneori - foarte rar - chiar si in timpul saptamanii). Eu le am mereu sub observatie pentru ca trec chiar pe sub nasul meu - stau in Podu Ros, la turnul de langa Moda, vis-a-vis de cuptorul de paine Compan - (pe #203 il recunosc imediat dupa zgomotul motorului, insa dimineata mai sar la geam cand le aud sa vad daca le mai rotesc putin si apar si celelalte la strada).

Saviem-urile mai capotau uneori pe Copou, la urcare. Dupa ce au fost aduse, in 1995, conducerea RATC promitea ca le va tine sub observatie, astfel incat sa fie pastrate intr-o stare buna. Un timp totul a fost in regula, insa, evident, pana la urma a inceput vandalizarea lor - scaune rupte, materialele negre cu care erau tapetati peretii laterali si panourile de protectie din dreptul usilor aveau numai urme de noroi, pentru ca se statea cu picioarele pe ele, geamurile care se deschideau stateau picate intr-o rana, manetele de deschidere a lor erau rupte sau furate, barele de la mijloc erau indoite.

Ce-mi placea la Saviem-uri era sistemul de blocare a rotilor din spate cat timp usa 2 era deschisa (nu plecau de pe loc de nici o culoare pana nu se inchidea usa). Iti mai aduci aminte cum, dupa inchiderea usii 2, fundul autobuzului se ridica brusc in sus? S-a renuntat pana la urma la aceste sisteme.

Un aspect negativ la ele era forta cu care erau actionate usile. Am asistat la numeroase scene in care calatorii isi prindeau picioare sau maini intre usi si pereti. Iesea cu racnete puternice.

Cu toate relele, cand au fost scoase de la strada Saviem-urile erau intr-o stare relativ buna (pareau putintel mai obosite fata de cum erau la inceput, nu mai erau puse pe pante mari gen Copou, insa isi mai puteau duce zilele). Cred ca o mare problema a fost lipsa pieselor de schimb pentru ele.

N-am sa uit niciodata prima calatorie cu un astfel de autobuz, pe traseul 28, intre Piata Eminescu si Piata Alexandru cel Bun (la bunici). Atunci, pe acest traseu le puneau pe cele de la Sectia 1, numerotate 2xx. Si n-am sa uit reactia unui tanar, dupa ce a studiat admirativ interiorul: "Asta nu e autobuz, e autocar!". Ce-i drept, era ceva neobisnuit. Nu erau primele vehicule second-hand aduse din strainatate (vezi Ikarus-urile 280, care aratau superb cand au venit din Germania), insa era altceva.

Imi plange inima cand le vad cum se duc...

24-06-2005 15:56:28

Postari: 285
poate ar trebui sa insistati ca regia de transport sa pastreze macar un model din fiecare, si cu timpul poate fac un muzeu...

24-06-2005 16:30:28

Postari: 1818
Problema e ca cineva, candva, a luat hotararea de a separa transportul auto de cel electric si asa ne-am ales cu 2 regii (de fapt o regie si o societate comerciala, ambele aflate in subordinea CL). Si ar mai fi o piedica: nepasarea... Si ar mai fi cateva, insa e mai bine sa ma opresc, pentru ca nu fac altceva decat sa-mi tocesc nervii degeaba. Cand te lupti cu incompetenta mai ai o sansa, insa cand te lupti cu alte aspecte ce tin de putere cu tot ce graviteaza in jurul ei, de moralitate, te coplesesc si nu-ti mai ramane decat resemnarea... si speranta ca nimic nu tine la nesfarsit... si se mai schimba cursul...

24-06-2005 20:34:58

mihail75

Inregistrat: 11-05-2005
Postari: 79
ati vazut vreun MAZ pe strada zilele acestea (intreb pe ieseni)? eu unul, nu.
iata ce citesc in ziua de iasi de iasi (fragmente):

"Autobuzele noi vor ajunge în noiembrie
Zilele acestea, reprezentanţii municipalităţii ieşene şi cei ai SC Dunărea Leasing SA, firma care va aduce cele 50 de autobuze noi la Iaşi, au discutat unele detalii cu privire la modul de desfăşurare a contractului de leasing care urmează a fi semnat. Deşi în caietul de sarcini după care s-a desfăşurat licitaţia primele zece autobuze ar fi trebuiat livrate de firma câştigătoare la o lună după încheierea contractului, se pare că livrarea va fi întârziată. "După ce se dă comanda, în termen de două luni sunt aduse motoarele şi cutiile de viteză. Dacă autobuzele sunt produse în Bielorusia, motorizarea este de tip Mercedes", a precizat Neculai Abălaşei, directorul Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iaşi. Costin Frâncu, preşedintele SC Dunărea Leasing SA, a declarat că orice producător de autobuze onorează comanda cel mai devreme la trei luni. "Cel mai târziu până la sfârşitul anului cele 50 de autobuze MAZ vor fi la Iaşi. Oricum, pentru mine cea mai bună reclamă sunt autobuzele la stradă", a mai spus Costin Frâncu. În ceea ce priveşte traseele pe care vor intra autobuzele noi, directorul RATP a declarat că încă mai sunt discuţii. Potrivit programului de transport aprobat de municipalitate, regiei îi vor reveni următoarele trasee: A28 - Piaţa Alexandru cel Bun - strada Cerna - Pasaj Nicolina - Podu Roş - strada Anastasie Panu - Tg. Cucu - Piaţa Eminescu, A46 - Rond Păcurari - Piaţa Mihai Eminescu - Tg.Cucu - Tudor Vladimirescu - strada Primăverii - b-dul Socola - şoseaua Bucium - Rond Bucium, A20 - Tg. Cucu - Piaţa Eminescu - Păcurari - Valea Lupului - Metro şi A34 - Păun - Motel - capăt Bucium.
Cristian MATASĂ"

din octombrie s-a facut noiembrie, iar din noiembrie curind se va face inceputul anului viitor. pai ce fel de contract e acela in care ce ai contractat se livreaza la cinci luni, care risca sa devina... Pastele cailor! nu mai am nici un comentariu
m75

25-06-2005 17:21:55

Postari: 1818
Am scris la "Totul despre autobuze / MAZ" cum a fost cu autobuzul ala.
A venit la Iasi din Brasov si a stat timp de o zi pentru a se zgai la el autoritatile :).

Evident ca nu are prea multe in comun cu ce va veni la Iasi in urma licitatiei.

25-06-2005 17:24:51

Postari: 35
ma bag si eu. ce am citit in ziarul de iasi in legatura cu maz-urile. cica autoritatile deja vor sa schimbe scaunele originale cu scaune din plastic(numite si antivandalism).

26-06-2005 20:16:25

Postari: 1818
He, he, drooopy, daca ai sti :). Mai multe nu spun.

26-06-2005 20:33:46

Postari: 1818
Nu initiez un subiect separat pentru ele, insa vreau sa va intreb pe cei ce va mai amintiti: detine cineva imagini cu microbuzele TV care au mers un timp intre parcarea de la alimentara din Mircea cel Batran-Pasaj Nicolina-Piata Nicolina-Cotnari-Podu Ros-Tg. Cucu-Piata Eminescu (precursorul traseului 28 de autobuz)? Este vorba de 10 vehicule numerotate 501-510 (initial doar 5, 501-505) vopsite in alb cu o dunga albastra si una rosie care se intersectau si schimbau pozitia.

29-06-2005 17:29:41

Postari: 285
radub, o sa verific, s-ar putea sa am eu o imagine cu un astfel de microbuz....

29-06-2005 18:40:08

Postari: 109
Cumva doua dintre ele au circulat ceva mai recent (2001-2002 poate) spre sate, cu plecare de la gara? Aveau o lada pe acoperis pentru bagaje... si parca aveau numerele IS xx AGV si AVM...

29-06-2005 18:51:40

Postari: 1818
SDanescu: ar fi excelent, multumesc!

Tiberiu: sincer, nu stiu. Ultima data cand am vazut un astfel de microbuz apartinand IJTL era cu multi, foarte multi ani in urma si nu arata deloc bine: in curs de dezmembrare, in garajul din TV.

Am vazut ca cei de la Autobuzul au un microbuz asemanator (o fi unul din ele?) in garaj, in curba dintre TV si Splai. Este colorat in crem si este varianta lunga (exact cum erau cele folosite pentru maxi-taxi).

Modificat de radub (29-06-2005 19:03:57)

29-06-2005 19:03:14

Postari: 35
am prins si eu autobuzul scoala

29-06-2005 22:04:23

Postari: 35
si inca o poza, dar calitatea este slaba

29-06-2005 22:07:43

Radub
A fost o confuzie, ceea ce am e o imagine scanata dintr-o prezentare ROCAR de prin anii '90. Microbuzul Rocar 106 U, este urmasul celui pe care l-ai amintit...

30-06-2005 12:32:30

iata si imaginea...

30-06-2005 12:34:32

Postari: 285
Cred ca tu te referai la modelul alaturat TV 35 M mini bus. Scanarea e din acelasi material.

30-06-2005 12:37:40

Postari: 1818
SDanescu: da, este vorba de modelul care apare in desen (mai mult, varianta cu tavanul jos). Microbuzele folosite la vremea respectiva pe post de maxi-taxi de catre IJTL Iasi aveau usi si la spate, ceea ce mie nu-mi prea placea, preferand varianta cu geam. Una peste alta, era un mijloc de transport extrem de incomod. Daca tot era musai sa apara maxi-taxi si in Iasi, se putea recurge la varianta RATB (microbuze suficient de inalte si incapatoare, cu usa actionata automat; off topic: are cineva informatii/imagini despre/cu ele - cele din Bucuresti?).

30-06-2005 14:48:00

Postari: 1818
Reamintindu-mi aspectul legat de usile de la spate, e clar ca microbuzul pe care l-am vazut in garajul SC Autobuzul SA nu este unul din cele 10 (are geam).

30-06-2005 14:52:09

Postari: 1818
E gata si 8-ul. Dupa cum ma asteptam, a fost tras in fata acum 33-ul. Inca e intreg, insa saptamana viitoare incepe dezmembrarea. A, fata lui 8 sta decupata, intr-o rana, insa nu i-a fost scos parbrizul.

02-07-2005 23:25:34

Se duce si 3-ul...

11-07-2005 07:46:00

Postari: 1818
Slava Domnului! Avem din nou pe strazi Ikarus-urile 260 si 263-ul. De astazi (luni, 11 iulie 2005) circula din nou. Pe traseul 19 imi trec prin fata blocului si sunt ferice cand le aud motoarele :).

Din ce am vazut ieri in garaj, se pare ca au fost "trecute peste gard" din jumatatea de ce apartine Autobuzului in partea ce tine de Sectia 1 RATP. Se pare ca 202, 222, 224, 229 si 231 au ramas la Autobuzul, trase la gard, ceea ce inseamna ca sunt sortite pieirii (222 si 224 sunt trase pe partea din Primaverii, desi in partea cealalta e destul loc ramas de la Saviem-uri, fapt care imi mai da putina speranta, insa cred ca desarta).

In concluzie: 203, 204, 209, 211, 212, 223, 225, 227, 228, 230, 232, 234, 235 si 236 isi vor face treaba pe traseele 19, 20 si 27. 226 s-a alaturat lui 233 si este folosit si el ca autobuz-scoala de catre RATP.

11-07-2005 07:56:01

Postari: 1818
Se pare ca in august vor sosi primele 5 MAZ-uri, care, conform ziarelor locale, care citeaza oficiali RATP (Cristi Stoica si Adrian Mihai), vor circula pe un traseu aglomerat (cred ca este vorba de 28). Restul vor veni esalonat, pana in luna decembrie.

11-07-2005 07:58:12

mihail75

Inregistrat: 11-05-2005
Postari: 79
vesti bune cu autobuzele. eu inca nu am apucat sa le vad pt. ca sunt blocat in casa din cauza unei pneumonii (o raceala care s-a agravat). zilele urmatoare am sa ies si sper sa prind citeva Ikarus-uri. Am citit si eu ca vin din august citeva MAZ-uri. sa speram ca asa va fi
m75

11-07-2005 21:05:05

Postari: 1818
Din pacate, vesti bune si nu prea...

Evident, ieri (luni) nu am ratat momentul revenirii autobuzelor pe traseul 19. Inainte de a pleca din casa am vazut pe geam, cu parere de rau, ca l-am pierdut pe #228 (preferatul meu intre 260-uri, evident, exceptandu-l pe #203, care e mai aparte). Nestiind ce urmeaza, i-am zis Cristinei ca as fi foarte bucuros daca ar veni la rand #204. La maxim 5 minute dupa ce am ajuns jos, in statie, a venit autobuzul si, surpriza, era #204. Este urmatorul ca preferinta, dupa #228.

Cat timp am stat in statie, bucuria ne-a fost umbrita de existenta - inca - pe traseul 19, a microbuzelor maxi-taxi. Necazul a fost si mai mare cand am observat ca eram in autobuz doar 7 persoane. Au mai urcat cativa calatori la Pasajul ACB, in rest, nimic.

Ieseni, va meritati soarta! Vi se pun la dispozitie autobuze incapatoare, comode (au fost scoase la strada #204, #211, #212, #228 si #232), insa preferati sa stati cu dosul in geamurile microbuzelor si sa va inghesuiti ca sardelele. Si va mai plangeti ca nu aveti transport civilizat!

Calatoria cu #204, dupa 3 ani in care nu am mai avut ocazia sa ne urcam intr-un Ikarus, a fost o placere. Am mers pana la rondul din Canta, nestiind ca, desi pe tabla provenita de la microbuzele galbene Iveco (care au circulat un timp pe 19, in 2003) scria "Rond Pacurari", autobuzele chiar se duceau pana la capatul troleibuzului 43 si al microbuzului 46. Dupa ce ne-am dat jos din autobuz si l-am vazut ducandu-se mai departe, ne-am "prins" ca de fapt se duce la dispeceratul Autobuzul din Rond Pacurari. Am hotarat sa mergem pe jos pana acolo. Intre timp a venit si #212, caruia i-am facut o fotografie. Din pacate nu a mai sosit in Pacurari mai tarziu.

La capat, in Pacurari, am stat de vorba cu dispecerii (tocmai se schimbase tura), cu cineva de la "Siguranta circulatiei" de la Autobuzul, cu soferii celor 4 autobuze ramase pe traseul 19 si cu cei de pe microbuzele galbene Iveco de pe 46. Toata lumea e necajita. Necazul cel mai mare e faptul ca nu se urgenteaza procedura de reunire a Autobuzului cu regia. Evident, celalalt mare of al tuturor sunt producatorii de haos de pe strazile Iasiului, maxi-taximetristii.

Toti soferii de pe autobuze au spus faptul ca #204 a fost fericit ca a facut incasari - celelalte autobuze nu au avut pe acea cursa NICI UN CALATOR!!! Toata lumea a dat ca sigura existenta autobuzelor din nou pe traseul 19 pentru maxim 3 zile.

Am aflat ca, desi s-a batut moneda prin ziare ca autobuzele vor iesi la strada din partea RATP, de fapt au fost scoase de catre Autobuzul si ca nu au fost trecute inca la regie. Mi se paruse faptul ca au fost trecute "peste gardul" (evident, la modul figurat :)) creat artificial care desparte fosta Autobaza 1 in doua. Pur si simplu au fost mutate catre gard, insa tot pe partea de garaj apartinand Autobuzului.

Cred ca greseala cea mare a fost faptul ca nu s-a mediatizat insistent acest eveniment al reintroducerii autobuzelor, insa cu sens pozitiv, nu ceva de genul "ies iar harburile pe strazile Iasiului", cum am vazut in nenumarate randuri prin ziare in anii trecuti.

Astazi (marti) am luat legatura cu persoana din cadrul Autobuzul care ne fusese recomandata ieri pentru a ne permite accesul in garajul din TV. Din aproape in aproape, dupa ce ni s-a permis accesul insotiti, ne-am intalnit in curtea societatii cu domnul director Maricel Gherca care, evident, ne tinuse minte de la sedinta Comisiei de Circulatie la care am participat recent. Am avut cu dumnealui o discutie extrem de placuta, in timpul careia ni s-a dat o veste excelenta in privinta Saviem-ului #19 despre care va vorbeam mai sus si a unuia dintre Rocar-urile 112UDM (imi dau cu parerea ca #303, insa nu am certitudinea ca despre el e vorba): VOR FI PASTRATE!!! Imi venea sa sar in sus de bucurie :). Am si exclamat ca eram sigur de ceva vreme ca #19 are o soarta aparte. Eram putin ingrijorat ca vineri, inainte de plecarea spre Suceava, il vazusem la locul lui, iar intre timp disparuse de acolo, insa l-am regasit astazi, alaturi de Ikarus-urile care vor fi pastrate. Domnul director ne-a invitat, dupa sedinta foto, sa venim la birou pentru a mai discuta. Din pacate, exact cand am terminat de fotografiat si ne indreptam spre sediul administrativ, dumnealui pleca, fiind chemat urgent. Am stabilit ca ne vom intalni ulterior pentru a continua discutiile incepute.

Am mai avut parte de o surpriza. Ieri ii spuneam Cristinei despre autobuzul Ikarus 260 cu 3 usi #216 si despre soferul acestuia. A fost cel mai ingrijit autobuz din seria celor venite in 1991 din Germania. A fost pastrat in conditii excelente, insa in urma RK-ului de la inceputul anilor 2000, i-a fost schimbata infatisarea, atat la exterior, cat si in interior. Soferul a ramas pe el pana in momentul scoaterii din circulatie a acestui autobuz. Acum lucreaza pe unul dintre Iveco-uri. Discutia pe care am avut-o ieri cu Cristina pe tema acestui autobuz a pornit de la faptul ca, vazandu-l din nou pe #212, mi-am adus aminte ca, inca din iarna, cand mergea pe traseul 29, observasem ca unul din geamurile mobile pentru aerisire provine de la #216. Ei, culmea surprizei, in garaj ne-am intalnit cu soferul de pe #216. Va inchipuiti ca discutia a fost spumoasa. Ni s-au alaturat alti 2 soferi care au lucrat pe autobuze si care sunt acolo de zeci de ani. Am vorbit despre TV2, TV20, SM11, IK4, Ikarus 280, despre ce a fost transportul public din Iasi, despre divizarea regiei, despre reunire, despre momentul in care transportul public din Iasi a inceput sa decada, dupa inlaturarea miseleasca de la conducerea regiei a domnului director Cuza, care intentiona dezvoltarea RATC dupa modelul HAVAG Halle, lucru care nu convenea diverselor interese.

Ah, ce zi superba!

Maine incep sa va arat imaginile surprinse ieri si azi cu autobuzele noastre.

A, sa nu uit, astazi au iesit pe 19 aceleasi autobuze ca si ieri.

Modificat de radub (12-07-2005 22:46:55)